Missie & kernwaarden

Missie
Het is onze missie om bij te dragen aan de kwaliteit van de publieke sector. In het belang van de burger, de cliënt en de leerling.

Kernwaarden
De wijze waarop BMC Advies haar diensten verleent aan opdrachtgevers en BMC adviseurs onderling met elkaar omgaan wordt bepaald door vier kernwaarden, die aan onze missie zijn ontleend:

  • Bijdrage aan de publieke sector
    In de bijdrage aan de publieke sector gaat het vooral om de realisering van publieke waarden. Rechtvaardigheid, toegankelijkheid, betrouwbaarheid, transparantie, democratische legitimiteit, betaalbaarheid, kwaliteit van dienstverlening, bescherming en veiligheid zijn voorbeelden van die publieke waarden. De bijdrage aan de publieke sector levert maatschappelijke engagement op. De aanwezigheid en het werk doen ertoe. De werkzaamheden van BMC leveren een bijdrage aan het oplossen van maatschappelijke en/of financiële vraagstukken. Niet alleen op de korte, maar ook op de middellange en lange termijn.
  • Expertisebureau
    BMC Advies neemt de individuele eindgebruiker als vertrekpunt van de dienstverlening: de burger, de cliënt en de leerling. Op vrijwel alle beleidsvelden is BMC Advies in staat om te voorzien in hoogwaardige strategische adviezen. De inspanningen op het gebied van innovatie ondersteunen ook de profilering van BMC als toonaangevend expertisebureau, betrokken en verbonden met de uitvoeringskracht van de publieke sector. De kwaliteit van de uitvoeringspraktijk is maatgevend voor ons advies en vormt de bron voor onze inspiratie.
  • Marktgericht en ondernemend
    Bij marktgerichtheid gaat het om ‘zicht hebben op wat er in de markt en bij opdrachtgevers speelt’. Het gaat dan met name om trends, informatiebronnen, maatschappelijke ontwikkelingen, regionale ontwikkelingen, (her)kennen van knelpunten et cetera. Daarnaast dienen gerichte activiteiten de marktgerichtheid verder inhoud te geven. Ondernemen is ook beginnen, hard werken en geloven in iets wat nog geen realiteit is.
  • Betrokken bij elkaar
    Deze kernwaarde gaat over betrokkenheid bij elkaar als professional en betrokkenheid bij de onderneming en de ‘omgeving’ van haar opdrachtgevers. Die betrokkenheid betreft onder andere het werken in teams en het uitwisselen van expertise en ervaringen. Het gaat echter ook over de ontmoetingen tussen de medewerkers onderling en tussen medewerkers en opdrachtgevers. De BMC-collega’s treffen elkaar zowel online via Yammer als tijdens BMC-dagen en bij intervisie- en expertisebijeenkomsten.

Sluit popup